КуПол: Рекламні статті за жовтень 2009 року

Прибуткова оптимізація

22.10.2009

продвижение сайта Виручка від просування в пошукових системах росте швидше за інтернет-рекламу

Криза і скорочення бюджетів на рекламу позитивно позначилися на ринку оптимізації сайтів під пошукові системи, вважають аналітики РБС. За їх прогнозами, сегмент оптимізації (SEO) у 2009 році зросте на 50%, до 300 млн. дол., а у 2010 році становитиме 500 млн. дол.

«Ми відзначаємо тенденцію, яка спостерігається з середини 2008 року: компанії стали вважати за краще не створювати попит на свої товари і послуги, а користуватися вже сформованим на ринку, — говорять аналітики. — Таку можливість їм надають тільки пошукові системи. З цієї причини при перерозподілі бюджетів віддається перевага SEO і контекстній рекламі як найбільш ефективним інструментам підвищення продажів».

Глава відділу пошукового маркетингу AdWatch Софья Матвєєва вважає, що саме SEO є найдешевшим способом залучення цільової аудиторії на сайт. «Оптимізація і продвижение сайта в результатах пошуку дають якнайкращі результати: вартість контакту і залучення клієнтів мінімальна зі всіх можливих. Це пов'язано з тим, що результати пошуку людьми не сприймаються як рекламу, близько 90% людей знаходять те, що шукали, на першій сторінці пошукової видачі», — говорить пані Матвєєва.

Проте решта учасників ринку інтернет-реклами скептично віднеслася до такої оцінки сегменту. Генеральний директор «РБК Медіа» Артем Інютін вважає оцінки РБС занадто оптимістичними. «Це досить вузький сегмент ринку, який росте екстенсивно разом із зростанням аудиторії Інтернету і числа сайтів. При цьому сегмент конкурує за бюджети з контекстною рекламою, яка заточена або під реальні події, або під регіональні компанії», — повідомив пан Інютін.

На думку гендиректора компанії «Ашманов і партнери» Ігоря Ашманова, оцінка ринку оптимізації сильно завищена і зараз становить не більше 100—150 млн. дол. «Це досить інертний ринок, націлений на отримання ефекту не прямо зараз, а місяців через три-чотири», — говорить пан Ашманов. За його словами, криза також вплинула на цей сегмент: зокрема, до економічного колапсу ринок оптимізації ріс щорічно у півтора-два рази, а в 2009 році його динаміка складе не більше 30%.

Гендиректор iConText Марія Чернецька упевнена, що оцінка ринку SEO завищена удвічі. «За нашими прогнозами, ринок SEO цього року складе не більше 150 млн. дол.», — говорить пані Чернецька. «SEO — це просто частина ринку, у якого є свої клієнти», — відзначила пані Чернецька.

За словами аналітика ГІК «Фінам» Владислава Кочеткова, ринок інтернет-рекламу 2009 році складе близько 10 млрд крб., а об'єм ринку SEO складає не більше 5 млрд крб. «Динаміка сегменту співставима із зростанням решти ринку. А за підсумками поточного року можна чекати скорочення ринку інтернет-реклами на 10—15%», — говорить пан Півників. За його словами, вже в 2010 році можливо буде спостерігати зростання як ринку, так і сегменту. «SEO може вирости на 20—25% за рахунок загального пожвавлення», — резюмував він.

На думку гендиректора «Бігуна» Олексія Басова, ринок оптимізації малопрозорий і чітко говорити про оцінки цього сегменту досить складно. «Ринок пошукової оптимізації сильно фрагментований, на ньому діють декілька великих гравців івелика кількість дрібних представників, зокрема приватників», — говорить пан Басов».