КУПОЛ. Культура і Політика. КУПОЛ. Культура і Політика.
 НОВИНИ   ВИБОРИ   СТАТТІ ТА ОГЛЯДИ   ІНТЕРВ'Ю   ДАЙДЖЕСТ   ГОЛОСУВАННЯ   ПРО НАС  
КуПол по-старому вперед! версія для друку вперед! в закладки! вперед!
 

НОВИНИ

Їх прибирають неспішно
29.12.2004

By: Володимир Малахов, ProUa

Повірити в самогубство міністра транспорту і зв’язку Георгія Кірпи може або душевнохворий, або той, хто міністра ніколи не бачив. Фраза «Якщо зірки гасять – це комусь потрібно» повною мірою співвідноситься із загибеллю Георгія Кірпи. Про значимість міністра транспорту і зв’язку свідчить хоча б те, що його – «простого держслужбовця» - за кілька років перебування на Олімпі не приписали намертво до жодної з політико-економічних сфер впливу. Одні говорили про його бізнес-інтереси з Ахметовим, інші – про близькість до Пінчука, треті – про те, що він – креатура есдеків, четверті – що він людина Президента.   Усі, як завжди, виявилися праві. Будучи «потрібним усім», Георгій Кірпа не тільки втримався на своїй посаді, а й за кілька років побудував власну імперію. Зі своїм бюджетом, своїми законами, своєю мораллю, навіть - армією.



Як усяка імперія, що поважає себе, міністерство активно займалося «збиранням земель». І варто відзначити, що це йому цілком вдавалося. Перетворення простого Міністерства транспорту на Міністерство транспорту і зв’язку привело до того, що з трьох найбільших українських монополій («Укрзалізниця”, “Укртелеком” і “Нафтогаз”) дві потрапили під контроль Георгія Кірпи. Кірпа єдиний, хто зміг підкорити цивільному відомству армійські регулярні частини – маються на увазі залізничні війська. Юристи дотепер ламають голови, наскільки законним був відповідний указ Президента.

Крім системних перетворень, Кірпа зайнявся небаченим будівництвом. Проекти Мінтрансу стали вже притчею во язицех. Кількість крупних будівництв, затіяних міністром, співвимірна хіба що з часами освоєння БАМу: автострада “Київ - Одеса”, канал “Дунай - Чорне море”, міст через Дніпро в Києві, новий вокзал у Києві й десятки нових вокзалів по Україні...

Ресурси для будівництв залучалися звідусіль: і власні кошти “УЗ”, і цільові бюджетні кошти, і турецькі інвестиції, і дивні кредити “від Берлусконі”.

Але як би там не було, така активна господарська діяльність приклеїла до Георгія Кірпи ярлик “міцного господарника”, “ ефективного менеджера” і навіть “можливого прем’єр-міністра”. Особливо в цьому постаралася преса. Гігантськими рекламними бюджетами “Укрзалізниці” не скористався хіба що ледачий. Боязкі спроби деяких ЗМІ покритикувати Мінтранс припинялися досить швидко: тим самим фінансовим пряником. Єдиним виключенням кілька років тому стало тверде протистояння “Київського телеграфу” і “Укрзалізниці”. Тут уже Кірпі довелося залучити важчу артилерію, ніж банальні гроші. Хоча в принципі результат виявився той самий: Деркачі відступили, і більше на “святая святих” уже ніхто не зазіхав.

Був, щоправда, ще один неприємний для Георгія Кірпи інцидент зі ЗМІ. Після того, як його почали пророкувати від парламентської більшості на посаду прем’єр-міністра, в Інтернеті проти нього з’явилися фальшивки з порнографічним ухилом. Скандал особливо не афішували, тим більше що в замовленні підозрювали представників іншої провладної політичної сили.

Зовні, до речі, виглядало так, що Кірпа і сам особливо не рвався до політичної влади. Йому вистачало й економічної могутності. За оцінками безлічі експертів, якби в Україні всі капітали були більш легальними, то хіт-парад мільярдерів журналу “Wprost» виглядав би зовсім по-іншому. І Кірпа посів би там належне місце. Тому навіть створення «кишенькової партії» - «Відродження” - виглядало не трампліном до надхмарних політичних висот, а лише як один з інструментів впливу.

Усі, хто працював або навіть просто спілкувався з Кірпою, відзначають його твердість, напористість і бажання бути повним володарем з підлеглими і паритетним гравцем з рівними собі.

Якщо його політична лінія і пролягала в чиємусь фарватері, то лише тому, що це йому було вигідно економічно. Тому немає нічого дивного в тому, що відразу після другого туру і початку Помаранчевої революції Кірпа, якого опозиція жорстко критикувала за спецпоїзди з відкріпниками, здійснив нестандартний хід. Мінтранс зробив офіційну заяву про те, що «спецпоїзди» дійсно існували, але для «Укрзалізниці» це був винятково бізнес. Мінтранс навіть навів цифру: 9 мільйонів гривень, зароблених на спецрейсах. Іншими словами, Кірпа просто «здав» штаб Януковича або, принаймні, постарався максимально від нього дистанціюватися. Мало того, народний депутат від «Нашої України» Олексій Гудима в інтерв’ю «5-му каналу» заявив, що під час Майдану Кірпа організував кілька ешелонів, які привезли протестуючих із Західної України.

Важко уявити, що Кірпа був настільки наївним, що вважав, що таких дій вистачить, аби переможці закрили очі на «антифашистські» листівки, якими були обклеєні всі електрички України. Але підстелити соломки він усе-таки спробував. Тим більше що, можливо, були й інші дії в цьому напрямку без особливого розголосу.

І все-таки, очевидно, смерть Георгія Кірпи навряд чи сталася в зв’язку з його політичною діяльністю. Адже в такому випадку потрібно було б перебити половину еліти країни. Тим більше неймовірною виглядає версія Івана Салія, який висловив припущення, що Кірпа залишив цей світ у зв’язку з тим, що гроші, які мали йти на будівництво київського моста, виявилися витраченими на виборчу кампанію. Занадто дрібний масштаб. Виходячи з такої логіки, Кірпа повинен був стрілятися по кілька разів на рік. Тобто це не ті гроші, через які убивають або кінчають життя самогубством. Найімовірнішою версією того, що сталося, все-таки, є несміливі думки деяких «знавців», що мова могла йти про ЯКІСЬ інші гроші та ЯКІСЬ інші джерела доходів. Наводять і можливі варіанти. Але оскільки тут уже йдеться про речі, які порушують ледве чи не всі статті КК України, то бездоказово наводити їх не будемо.

Головне, на чому поки що усі сходяться: дотепер ніхто впевнено не може сказати – яким чином Кірпа заробляв гроші. Стандартних бюджетних схем для такого розмаху не вистачило б. Здається, що про це ми вже не довідаємося: занадто вузьким є коло посвячених. Як не довідаємося правди про мотиви загибелі ще одного видного есдека - голови правління «Укркредитбанку» Юрія Ляха.



Назад до списку

08:58 ( 5.12.2022)
Литва передає Україні 155-мм снаряди

08:40 ( 5.12.2022)
Блінкен: адміністрація США працює з Конгресом над визнанням Росії державою-терористом

11:43 ( 1.12.2022)
Ціни на Starlink в Україні зростуть майже вдвічі

09:57 (26.11.2022)
США організували в Польщі ремонтну базу для артилерії з України

09:28 (26.11.2022)
Нардепи Зеленського пішли інспектувати "Центри незламності" у Києві

no news in this list.

no news in this list.

Продається домен
правда.укр

Ідеально підходить для новинного сайта, чи інтернет-газети.
Вартість домена - 2500 USD

Контактна інформація
cu_pol@yahoo.com

no news in this list.

no news in this list.

Lolitastad Stockholm, Sweden Flyttstädning i Stockholm - Städhjälp från Lolita Städ We are cleaning company located in the Stockholm city, Sweden
Interested in Muslim Marriage? Check out Muslims4Marriage.com
Shop for your new or used Chevy, Ford, Ram, or GMC lifted trucks for sale at OnlyLiftedTrucks.com

no news in this list.

no news in this list.

08:56 ( 5.12.2022)
Макрон вважає, що нова архітектура безпеки має передбачати гарантії для РФ

08:54 ( 5.12.2022)
Путін має бути притягнутий до відповідальності за воєнні злочини - Макрон

09:17 (23.11.2022)
Росіяни вдарили ракетами по пологовому відділенні на Запоріжжі, загинуло немовля

17:54 (19.11.2022)
Росіяни обстріляли гуманітарну точку на Херсонщині, 5 поранених

12:30 (18.11.2022)
Аксьонов наказав будувати фортифікації в окупованому Криму

Блок статей, Каталог статтей

no news in this list.

Центр політичних досліджень. Суспільно-гуманітарний консорціум «Ґенеза».
© 2004. КуПол (Культура і Політика). Всі права застережено.
© 2004. Розробка WebКузня