КУПОЛ. Культура і Політика. КУПОЛ. Культура і Політика.
 НОВИНИ   ВИБОРИ   СТАТТІ ТА ОГЛЯДИ   ІНТЕРВ'Ю   ДАЙДЖЕСТ   ГОЛОСУВАННЯ   ПРО НАС  
КуПол по-старому вперед! версія для друку вперед! в закладки! вперед!
 

НОВИНИ

Чи потрібно створювати парламентську комісію по внесенню змін до Конституції? Думки експертів
15.04.2008

До Верховної Ради внесена постанова про утворення Тимчасової спеціальної комісії з підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції.   У зв'язку з цим «Центр досліджень політичних цінностей «АКСІА»» звернувся до політичних експертів з питанням:   «Чи потрібно створювати парламентську комісію по внесенню змін до Конституції?»



Віктор НЕБОЖЕНКО (керівник соціологічної служби «Український барометр»):

„Я думаю да. Чем больше комиссий - тем лучше. Нужны различные площадки, на которых бы различные политические силы решали бы разного уровня задачи. Парламент не может быть вне формирования конституционного дизайна Украины. Мы же не можем от него просто потребовать констатации какого то политического решения. Другое дело, что такую комиссию нужно делать либо по принципу самого широкого участия не только парламентариев, но и внесистемной оппозиции и партий, которые не вошли в парламент, либо по принципу политической ответственности со стороны демократической коалиции. А то у нас получается, что БЮТ захватила власть при помощи демократической коалиции, а конституционный процесс осуществляет при помощи комиссии при Верховной Раде, которая в основном состоит из людей Партии регионов и БЮТ. Таким образом, у нас для Конституции одно большинство, а для избрания премьер-министра – другое. Это не просто начало конфликта с Президентом. Это плохо закончиться для Конституции”.

Вадим КАРАСЬОВ (директор Інституту глобальних стратегій):

„Якби не було жодної комісії щодо змін до Конституції, або та, яка існує називалась би президентською комісією, то жодних питань при створення парламентської комісії не виникло б. Але оскільки президентським указом створена Національна конституційна рада, то тут, по меншій мірі з формально-вербальної точки зору, парламентська комісія виглядає або як контраверсійною щодо Національної ради, або контр конституційної до президентської конституційної ініціативи.

Втім, реальні аргументи полягають в тому, що позиція двох основних парламентських фракцій мають на меті створити Конституцію, яка б передбачала посилення парламентсько-партійної моделі політичної системи і могла б створити умови для конституційного оформлення тенденції до двовеликопартійності. І оскільки конституційний проект, який розробляється під егідою Національної конституційної ради не передбачає такого конституційного оформлення, то БЮТ і ПР своїм самостійним, парламентсько-партійним шляхом.

Олександр МЄДВЄДЄВ
(директор політичних програм Центру досліджень політичних цінностей «АКСІА»):

«Создание временной специальной парламентской комиссии по подготовке изменений Конституции напоминает перехват блоком Тимошенко президентской инициативы конца 2007 года о создании Национального конституционного совета. Ющенко предполагал, что центр принятия решений сосредоточится в конституционном совете. Однако, как мы видим, на политической сцене появляется еще один центр конституционных инициатив. По всей вероятности этот ход БЮТ стал ответной игрой на повышенную президентскую активность в отношении конституционного суда, вокруг судьи КС – Сюзанны Станик.

Если конституционный совет является квазиинституциональным политическим механизмом, то временная парламентская комиссия имеет институциональный легитимный вес. Но распределение сил внутри такой комиссии уже не предполагает президентское управление над конституционной реформой. Предполагается, что в данной комиссии от НУНС будет всего четыре человека, из них - три представителя «Народной самообороны» и нет пока представителей от «Нашей Украины». Кроме того, своего представителя не дал блок Литвина».

Михайло ПОГРЕБІНСЬКИЙ (директор Центру політичних досліджень і конфліктології):

„Я переконаний, що в створенні комісії є як політична складова, так і нагальна. Політична полягає в тому, щоб вказати місце Президенту з його ідеями щодо можливості оминути парламент при внесенні змін до Конституції, а потім винести їх на референдум. Те, що створення такої комісії підтримують всі фракції, окрім НУНС ще раз говорить про те, що Президент врешті має зрозуміти, що перспектив у нього переламати через коліно Конституцію немає. Він фактично протиставляє себе політичному класу як такому. А «Наша Україна» виступає лише в ролі маніпулюю чого, від імені Секретаріату Президента, елемента в парламенті, тим більше, що цілий ряд людей з самої цієї фракції насправді підтримують цю ідею.

Нагальна складова створення такої комісії теж очевидна. Не тільки в програмах всіх партій, які присутні в парламенті, але і в коаліційній угоді більшості також обумовлена потреба внесення змін до Конституції, що пов’язані з реформуванням системи місцевого самоврядування. Те що відбувається зараз – спроба поставити з голови на ноги весь конституцій процес, надати йому поштовх і ситуацію перевести в стан реальної політики, а не віртуального процесу, яким займається Секретаріат з Президентом і Балогою”.

Микола МИХАЛЬЧЕНКО (президент Української Академії політичних наук):
|
„Навколо проблеми зміни Конституції вже зіткнулись і Президент і Верховна Рада. Таке протистояння мало що дасть. Тим більше, що проти ініціатив Президента виступає як опозиція, так і частина більшості. Тому створення такої комісії природне, але нічого не дасть, тому що ні у Президента ні у Верховної Ради до президентських виборів не буде змоги внести зміни до Конституції. Комісія буде працювати, але в такому ж режимі як і конституційна комісія при Президенті – в сплячому режимі”.

Андрій ЄРМОЛАЄВ (президент Центру соціальних досліджень «Софія»):

„Сьогодні актуальним є подовження роботи над тією редакцією Конституції, яку ми маємо зараз, не змінюючи її структури і не змінюючи базових принципів, але роблячи більш досконалими положення стосовно повноважень Президента, Кабінету Міністрів, Верховної Ради. Дуже важливим є внесення редакційних змін до розділу про самоврядування, яке забезпечить повноцінну реформу самоврядування і подолає той дуалізм, який зараз зберігається у стосунках між місцевим самоврядуванням і органами державної виконавчої влади.

Інший пласт роботи пов'язаний з вдосконаленням роботи правоохоронних органів (прокуратури) і судової гілки влади. Це звичайно комплексні питання і пов’язані не лише з вдосконаленням статей, але і з прийняттям нового законодавства. Вся робота, що пов’язана з новою редакцією має два аспекти. Перший – редагування тексту, другий – оновлена законодавча база. Вся ця робота повинна бути проведена в парламенті. Для цього змісту немає необхідності в проведенні якихось референдумів, тому що вони не змінюють політичну систему по суті, а зберігають і вдосконалюють ту модель в політичній системі, яка сьогодні прийнята і є легітимною. Для цього необхідно створити конституційну комісію в парламенті, яка б працювала з усіма пропозиціями, в тому числі і президентськими. Я вважаю, що в цьому питанні в парламенті цілком можливий консенсус.

Водночас я є прибічником початку в Україні нового конституційного процесу, мета якого – вдосконалення і розвиток територіального устрою країни, вдосконалення базових положень Конституції, необхідна відповідна робота над пошуком шляху по удосконаленню адміністративно-територіального устрою, нового районування, переходу від областей до крупних регіонів. Регіони повинні бути сформовані на основі економічного районування держави, а по-друге ґрунтуватись на системі місцевих референдумів, щоб визначити спільні інтереси громад.

Для цього процесу доцільно створити новий орган, який би міг проводити роботу над визначенням нових положень із залученням фахових експертів, залученням політичного класу. Вважаю, що цей процес повинен проводитись через Конституційну асамблею, яка б працювала протягом кількох років паралельно діючим парламенту і Президенту, мета якої – схвалення нової редакції Конституції, можливо навіть і з новим баченням політичної системи. Через 3-4 роки конституційна асамблея може погодити проект нової редакції Конституції з суттєвими змінами, які можуть бути винесені на референдум. Таким чином ми досягнемо певну спадковість конституційних процесів середини 90-х з політичною реформою 2004-2008 років і новим конституційним процесом. Я вважаю, що це більш логічний і послідовний підхід до питання конституювання України і формування нового конституційного порядку.

Таким чином, в 2008 році немає жорсткої необхідності спекулювати на темі Конституції, достатньо зосередити роботу в парламенті. Нинішня ініціатива про створення комісії в парламенті є логічною, але вона не повинна бути тимчасовою. Це має бути конституційна комісія, яка має взяти до роботи пропозиції стосовно редагування розділів Конституції, що торкаються політичної системи, в тому числі пропозиції, які напрацьовані в конституційних зборах при Президенті”.


Джерело: І-РЕПОРТЕР.



Назад до списку

08:36 (20.10.2019)
"Наша стройка" предлагает чердачные лестницы и другую продукцию для дома и квартиры

08:57 (19.10.2019)
18 кандидатів претендують на посаду головного освітянина Львівщини

15:34 (16.10.2019)
Рада таки схвалила закон Зеленського про судову реформу, який розкритикували в ЄС

10:58 (16.10.2019)
США залишили без віз 18 російських дипломатів

10:08 (16.10.2019)
Мін'юст через суд зобов'язав декомунізувати село на Львівщині

no news in this list.

no news in this list.

Продається домен
правда.укр

Ідеально підходить для новинного сайта, чи інтернет-газети.
Вартість домена - 2500 USD

Контактна інформація
cu_pol@yahoo.com

no news in this list.

Partners

no news in this list.

Lolitastad Stockholm, Sweden Flyttstädning i Stockholm - Städhjälp från Lolita Städ We are cleaning company located in the Stockholm city, Sweden

no news in this list.

no news in this list.

16:36 (19.10.2019)
Сироїд стала лідером "Самопомочі" замість Садового

16:36 (19.10.2019)
Сироїд стала лідером "Самопомочі" замість Садового

10:47 (19.10.2019)
Рада реєструє одразу три подання на Дубневича – генпрокурор

19:14 (17.10.2019)
Арешт Гладковського: репресії чи торжество справедливості?

08:56 (16.10.2019)
На переговорах в Мінську не змогли домовитись про розведення сил – ОБСЄ

Блок статей, Каталог статтей

no news in this list.

no news in this list.

22:19 ( 5.10.2019)
Хотите получить бонусы на игры бесплатно? Мы ждем вас

Центр політичних досліджень. Суспільно-гуманітарний консорціум «Ґенеза».
© 2004. КуПол (Культура і Політика). Всі права застережено.
© 2004. Розробка WebКузня