Євразійська економічна комісія визнала дії Росії щодо обмеження транзитних поставок вугілля з Казахстану в Україну створенням торгових бар’єрів. Розбіжності Москви і Нур-Султана планується обговорити на міжурядовій комісії 14-15 жовтня. Про це пише «Коммерсант» з посиланням на Міністерство торгівлі та інтеграції Казахстану.
За даними газети, в Росії визнавали, що в повному обсязі узгоджують заявки казахстанських компаній на транзит на Україну, однак заявляли, що ті не в повній мірі реалізують навіть узгоджені обсяги поставок. В Асоціації гірничодобувних і гірничо-металургійних підприємств Казахстану заявили, що в жовтні Москва залишила квоти для поставок вугілля з Казахстану на рівні вересня і погодила заявки тільки двох компаній. Решта заявок Росія відхилила без пояснення причин, сказав заступник голови асоціації Максим Кононов.
Влада Казахстану оцінює втрати від недопостачання вугілля на український ринок в 11 мільйонів доларів щомісяця. Крім цього, збитки несуть казахстанські залізниці – вони через зниження вантажообігу недоотримують 0,12 мільйона доларів на місяць. Казахстанська сторона також додала, що через обмеження поставок в Україну надлишок вугілля утворився і на внутрішньому російському ринку, що призвело до відмови від казахстанського палива з боку російських споживачів. Це негативно позначилося на вартості вугілля.
Влада Казахстану відзначила, що з червня по вересень Білорусія, яка майже не має власного видобутку вугілля, наростила його поставки на Україну на один мільйон тонн, що в два рази більше, ніж за весь 2018 рік. Джерела видання стверджували, що реекспорт на українську територію через Білорусію здійснюють багато російських компаній.
У Росії з 1 червня набрав чинності закон про заборону поставок вугілля і нафтопродуктів з Росії на Україну. Виняток може бути зроблено тільки в тому випадку, якщо відповідний дозвіл видасть Мінекономрозвитку. Формально обмеження не стосуються транзитних вантажів, проте фактично Росія квотувала поставки вугілля через свою територію. Це призвело до невдоволення з боку Казахстану і Киргизії, які є постачальниками палива на український ринок.