КУПОЛ. Культура і Політика. КУПОЛ. Культура і Політика.
 НОВИНИ   ВИБОРИ   СТАТТІ ТА ОГЛЯДИ   ІНТЕРВ'Ю   ДАЙДЖЕСТ   ГОЛОСУВАННЯ   ПРО НАС  
КуПол по-старому вперед! версія для друку вперед! в закладки! вперед!
 

НОВИНИ

Оцінка дій нової влади на Львівщині і в Україні
2.06.2005

Результати експертного опитування   З метою вивчення позиції експертів та політичних партій ЦПД провів експертне опитування незалежних аналітиків та керівників-активістів політичних партій з 23 по 29 травня.   Опитування проводилося в рамках проекту "Аналітична підтримка розвитку публічної політики у Львівській області", який реалізовується Центром політичних досліджень за підтримки МГО "Дім Свободи - Україна".   1. Кадрові зміни в органах виконавчої влади та правоохоронних органах регіону, їх оцінка місцевими експертами, ЗМІ та громадськістю. Прослідковується безпосередня залежність в оцінці представників політичних партій між позицією партії щодо влади – входить/не входить і оцінкою кадрових змін.



Світлина: Поступ

Так, абсолютна більшість експертів оцінюють „політичний підхід”, який передбачав „квотні засади” у формуванні виконавчих органів та інших інститутів влади як „помилковий” ( 78 %), в той час, як активісти провладних партій ( Народний Союз „Наша Україна”, ПРП, НРУ, „Батьківщина”, УНП та ХДС), вважають, що даний підхід поєднувався із принципом професіоналізму – 43 %; як вимушений, внаслідок гостроти протистояння та активного застосування попередньою владою адмінресурсу – 28,5 %. 44,4 % експертів вважає, що врахувати професійні якості під час нових призначень вдалося лише частково, така ж чисельність експертів – 44,4 % вважають, що вимога професіоналізму була відкинута і домінував принцип політичної доцільності. Щодо цього питання провладні партії фактично займають близьку позицію з експертами – 42,85 % вважають, що вимогу професіоналізму владі вдалося врахувати лише частково.

2. Факти переслідувань (якщо вони мали місце) представників виконавчої влади, правоохоронних органів, бізнесу, які в ході виборчої кампанії активно підтримували В.Януковича та/або виступали проти В.Ющенка.

Оскільки опозиційні політичні партії, особливо на рівні держави активно використовують звинувачення у політичних репресіях щодо тих випадків, коли проти певних колишніх посадових осіб відкриваються кримінальні справи, ми спробували з’ясувати оцінку кадрових змін у Львівській області в цьому контексті. 85,7 % активістів політичних партій декларують, що вони не знають жодних прикладів таких переслідувань. Натомість експерти були менш категоричними : 44,4 % вважають, що окремі випадки можна трактувати як переслідування; 22,2 % вважають, що переслідування з політичних мотивів таки мали місце і по 11 % припадає на відповіді – жодних переслідувань не було, коли експерту не відомі випадки таких переслідувань та коли декларувалася точка зору, що більшість звільнень були з політичних мотивів.

3. Діяльність нової влади, спрямована на подолання корупції в її органах

Cеред експертів 77,7 % вважають, що існують переважно публічні заяви щодо боротьби з корупцією, проте реальні кроки спрямовані на подолання цього явища відсутні. 22,2 % експертів вважають, що у влади існує реальне бажання, однак її дії виступають не завжди коректними. Цікаво, що представники провладних партій займають фактично подібну позицію – 71,4 % вважають, що існують переважно публічні заяви щодо боротьби з корупцією і 28,5 % вважають, що у влади існує реальне бажання, однак її дії виступають не завжди коректними. Це мабуть пов’язане з тим, що сама боротьба з корупцією з позиції керівників області носила, або відбувалася за класичним сценарієм кампанії. Після заяв Президента відбулися спеціальні засідання на яких виступив голова обладміністрації і у „жорсткій” формі вимагав боротися, не приходити до його кабінету з подарунками, не відзначати урочистостей в приміщенні адміністрації. Були повідомлення в ЗМІ про затримання на рівні вчителя школи, викладача вузу та лікаря. Продовження, що могло б свідчити про послідовність і системність не спостерігається. Одночасно на побутовому рівні йдуть розмови, що нічого не змінилося, лише суттєво зросли тарифи за „послуги”. Інтернет видання „Вголос” поставило питання перед самим головою ЛОДА про походження нового авто „Фольксваген Таурас”, зазначивши його ціну ( аналогія із скандалом, який мав місце декілька років тому, коли тодішній голова ЛОДА С.Сенчук придбав новий „Мерседес”), на якому помічений П.Олійник. Адміністрація щодо цього питання мовчить, а чутки поширюються.

Результати інтернет-опитування Центру політичних досліджень щодо кадрових призначень в області
проведенного на сайті інтернет-газети "КуПол". У опитуванні взяло участь 300 осіб.

Чи схвалює ви кадрові призначення на Львівщині?

Схвалюю всі повністю –
12 % 
Схвалюю призначення голови ОДА, але не схвалюю інші – 17.4 %
Не схвалюю усі призначення – 41.8 %
Важко відповісти – 20.4 %
Мені байдуже – 
8.4 %


Матеріали круглого столу експертів з оцінки дій нової влади, Львів, 25 травня 2005 р.

Анатолій Романюк, Центр політичних досліджень
Сьогодні ми зібралися, щоб обговорити в загальних рисах діяльність нової влади за період, що минув. Формально у травні минуло 100 днів нової влади, також як вихідну точку для розмови ми запропонували програму Віктора Ющенка ще як кандидата „10 кроків назустріч людям”. Відразу хочу зазначити. Що до цього часу політичні програми на вибори писалися формально, на вимогу закону, лише для того, щоб бути зареєстрованим кандидатом. В переважній більшості всі програми не читалися або ж не бралися до уваги. Внаслідок цього для програм було характерними декілька тенденцій. Врахування думки населення: задоволення, незадоволення. Далі програми характеризувалися широким контекстом обіцянок, тобто були досить популістськими. Пригадую вибори 94 року, і на агітках УНА-УНСО було написано: кожній родині квартиру, дачу, машину.  Ще один момент, програми ніколи не були програмою роботи, змін. 

Ще одна теза: нова влада робила акцент на відповідальність перед виборцями, і тепер ми спостерігаємо прийняття малих атрибутів звітності, перші 100 днів, про  які почали говорити, розширені конференції для звітності перед населенням про ту роботу, яка зроблена. 


Ще один суттєвий момент: вперше влада, яка знаходить при владі почала здійснювати кроки, задекларовані у програмі (пенсії, стипендії). В пресі почала з’являтися інформація по проблемах освіти, по моніторингу, який веде Міністерство.


В зв’язку з цим програма стала предметом аналізу і виникли, на мій погляд, декілька „але”. Перше: ті люди, які писали програму писали її такою як і в попередні роки, з розрахунком на те, що її читати ніхто не буде. Тому виникають протиріччя між закладеним популізмом та здатністю виконати і реалізувати задеклароване. Ми вже сьогодні можемо бачити, що це нереально. Я б хотів звернутися до досвіду Міттерана, коли соціалісти прийшли до влади (1981 рік), програма їхня місти 114 пунктів, і виконання її було розписано по пунктах, про те була популістською. Програма почала реалізовуватися, але економічний розвиток країни був вкрай низьким Міттеран вигнав комуністів з уряду, закрив цю програму, вибачився перед народом і запропонував нову програму дій. І оцінка його роботи після першої каденції була дуже високою, що  і допомогло йому успішно перемогти на наступних виборах. Тому стоїть питання, наскільки дана програма Ющенка буде відображати адекватність діяльності влади чи  може бути предметом аналізу.

Андріан Фітьо, Спілка консультантів
Якщо вдатися до аналізу діяльності посадових осіб, перш за все потрібно лишити місце для планування та прогнозування. Наразі ми маємо Закони, в яких подано ті чи інші часові рамки щодо прогнозування та планування, в російському законодавстві. Наприклад, розробляється умова планування на 50 років. І, коли ми говоримо про створення 5 млн робочих місць, ми повинні знати і мати розрахунки, планування, а звідси прогнозування. Коли є приріст продуктивності системи, ВВП. Якщо продуктивність праці зростає на 1%, то продуктивність системи управління повинна зростати на 2%-3%. Якщо ми говоримо про приріст ВВП на 10%, відповідно темпи системи управління зростуть на 20% . Приріст ВВП – це заслуга Світового ринку, і, якщо ми говоримо про умови зростання, необхідно сформувати законодавчу базу та звернутися до наукових здобутків.

Любоми Скочиляс, Суспільно-гуманітарний консорціум „Генеза”
Я
кщо ми будемо відштовхуватися від програми кандидата, це буде помилковим, оскільки вона є популістською, і підтримували не її, а думку про те, що ця влада принесе зміни на краще. І ті хто писав програму, сподівалися на її сприйняття у контексті, власне, цього салогану: нова влада принесе зміни на краще. Якщо аналізувати владу по тих кроках, що вона вже зробила і якщо оцінювати владу згідно тих очікувань, на які сподівається населення, то варто говорити про два підходи. Перший: людям хочеться конкретних змін на краще. Другий – завдячуючи великому кредиту довіри до нової влади, люди закривають очі на певні огріхи. Я є прихильником другого підходу, хоча він і є в деякій мірі популістським. Ми зараз маємо в Україні кардинальну зміну політичної еліти, яка повинна в першу чергу опанувати політичну ситуацію. На жаль, економічної ситуації вона ще не опанувала. І лише після того, як тільки перший етап опанування ситуації відбудеться (думаю, що це може статися після парламентських виборів), тоді можна буде говорити про оцінку влади. І вже після парламентських виборів можна буде дати оцінку, виходячи з економічних показників.

Якщо ж оцінювати конкретні економічні показники, скажімо, за даними статуправління, то різниця із минулорічними показниками є не в кращий бік. Але я би не казав однозначно, що це результат поганої роботи нової влади на Львівщині. Нова влада, знову ж таки, наразі опановує ситуацію політично. Навіть звітувати Олійник ішов не з заступниками по економічних чи ще якихось питаннях,  а із  гуманітарним заступником Батенком, щоб, власне, дати гідну відсіч очікуваній критиці „акул пера”, як він сам висловився.

Анатолій Романюк
Я мав можливість зустрічатися з людьми у США, які займаються в науковому плані, Україною, і, які є позитивно налаштовані до неї неї. В останній момент з їх сторони почалася з’являтися критика, яка не публікується в нас, але яка іде в Департамент. По-перше, це проблема, пов’язана із міністром Зваричем: не йдеться про відсутність освіти, а саме про  обман. Питання економічного спрямування – негативний відгук, оскільки Україна набирає ознак лівоцентричного напрямку. Тому ставиться питання про те, що, якщо за 3-4 місяці не буде позитивного економічного результату,  то не буде позитивного, на користь української влади влади голосування у Конгресі США. Якщо ми себе тішимо і переконуємо, то люди, які  є аналітиками, не вірять, оскільки є прагматичними.

Богдан Бачинський, Агенція „Гал-інфо”
Програма Президента розрахована на 5 років Пройшло декілька місяців. В програмі дійсно багато декларативних, а не реалістичних моментів. Ті ж питання, які є ймовірними – для виконання їх не вистачить пару місяців, потрібно більше часу. Я пропоную звернути увагу на те, що робилося протягом цих місяців. По-перше, це кадрова політика, аналіз її принципів, наслідки. Крім цього, влада декларувала перед виборцями прозорість та відкритість, а цього ми не спостерігаємо. І нарешті, оцінку можна дати стосовно процесу прийняття рішень. Висновок один – нова влада не готова була прийняти важелі управління, швидше це була її потенційність при вирішенні проблем.

Ігор Танчин, Інтернет-видання „Вголос”
У нас тривалий час вже прослідковуються відхилення у бік політичних технологій, а не складання дієвих програм, які практично повинні реалізуватися. Програма Ющенка є цьому приклад. Людина повинна мала мати документ, набір задекларованих абстракцій. Єдина конкретика, за що тепер і відповідає перед народом нова влада, це твердження про створення 5 млн. робочих місць. Це єдина цифра, за яку можна спитати. Цей рік при владі, це підготовка до парламентських виборів, а тому це знову рамки технології. 

Конкретно по проблемах. Наповнення бюджету – це повний мінус. Створення нових робочих місць – ситуація така сама. Боротися з корупцією нова влада може лише вибірково. Якщо до Олійника в кабінет не заходити з пакунками – це боротьба з хабарництвом. Але чому цю проблему вирішують лише, наприклад у ВУЗах, а не на підприємствах, не у медзакладах,  не серед чиновників. Залишається боротьба декларативна.   Ми можемо діяти технологічно або морально. Наша влада вибрала перший варіант. Голосуючи за Ющенка, люди голосували ідеологічно (Захід, мова). На парламентських виборах народ може не підтримати ті політичні сили, які ідуть від влади. В зв’язку з цим, парламентське голосування хочуть перевести у ідеологічне русло. Це можна зробити єдиним шляхом: нагнітання ситуації у країні (наприклад, навколо Шуфрича, Різака, Колеснікова). І це робиться, на шкоду країні, але робиться. Це буде викликати серйозне незадоволення. Я не захищаю цих (Шуфрич та інші) людей, але я слідкую за діями влади, яка цим самим відвертає увагу від некомпетентних дій.

Якщо такий сценарій вдасться, влада буде ідеологічною і надалі, а не проективною. Біда в тому, що люди зі старої влади мислять в рамках тих самих категорій, перебуваючи у владі сьогоднішній. Це технологічно правильні кроки, але аморального характеру.

Роман Соломонюк, Центр інформаційних проблем територій НАН України
Якщо говорити про прозорість та відкритісь, згадаємо Оксану Білозір та скандал навколо студії імені О.Довженка, Тарасюка, який заявив про невідповідальність теперішньої влади за рішення минулої, та про поставку 40 млн. тонн нафти з Азербайджану, коли країна видобуває лише 20 млн. тонн в рік. Міністр агропромислового комплексу говорить про приріст поголів’я, хоча скажімо, свиня виношує 3 місяці, корова 9. Певно розраховувалося на приріст недоношеної худоби. 

У сфері освіти: розісланий наказ про звітування директорів перед вчителями, хоча така вимога не передбачається законодавством. Тому з цього і складається враження і закордоном, а звідси, і відтік інвестицій, зменшується довіра.


Якщо взяти слоган „сприяти розвитку високотехнологічних галузей для сприяння виходу України на міжнародний рівень”. В нас забираються пільги від космічної галузі, робиться ставка на Майкрсофт, коли більшість країн переходить на програмне забезпечення з відкритим кодом.

Ну і сама програма 100 днів. Сам Ющенко обіцяв на Майдані, що через 3 місяці народ відчує позитивні зміни. Зміни протилежні, селяни їх, наприклад, не відчули, ситуація навпаки погіршується. Щодо нафтового ринку, уряд Тимошенко робить те саме, що і уряд Януковича свого часу: регулює ціни, бажає сформувати єдину нафтову компанію України.

Нема також і послідовності у діях. Щодо зовнішньої арени, також нема результату. Секретар Євро комісії Вальднер порекомендувала „спуститися на землю”. 

Степан Рутар, політолог, Львівська комерційна академія
На мою думку, події, що відбулися, революція,  дали поштовх до нових змін. Але вже тоді виникав сумнів щодо того, щоб  вкластися в період 10 років для вступу в ЄС. Всі зміни повинні відбуватися оптимальними темпами. Але програма Ющенка і не торкається глибоких реформ, оскільки вони і не передбачені програмою, щоб не лякати виборців.

Зараз відкрито проголошено курс на євроінтеграцію. Але існує декілька проблем: економічного характеру, вступ у СОТ, візовий режим, отримання статусу партнера, а не сусіда. На цьому етапі правляча еліта не просунулася. Є загроза зриву вступу у СОТ, оскільки елементарні кроки не виконані. Послухати Порошенка, ми інтегруємося в ЄЕП, а як тоді західний курс. Є розбіжності,  і ми це бачимо.

Другий аспект – це верховенство права, яке в нас відсутнє. В цьому напрямі також нічого не зроблено. Депутати працюють за сумісництвом.

Наступне – вдосконалення судової системи, нічого не зроблено, як і в системі правоохоронних органів. Кримінально-процесуальний кодекс також не відредагований. Правоохоронні органи в нашій державі є заполітизованим і замовним органом.

Ще одна проблема – свобода слова і ЗМІ, про що йшлося на Майдані. Звичайно, порівняно з періодом президентства Кучми, журналісти говорять більше, але це не є той рівень. Громадське телебачення: коштів нема, законодавча база  нечітка. Томенко, Стецьків говорять, але навіть законопроекту нема.

Проблема кадрової політики: ми думаємо, що, якщо змінювати чиновницький апарат –це приведе до нових змін. Нічого подібного, необхідно міняти систему, проводити адміністративну реформу. Повинна бути створена незалежна комісія, яка б займалася цими проблемами. 

Наступні питання економічні. Візьмемо гривню. Питання стоїть просто: чи буде інфляція, чи ні.

Пільги. Потрібно підтримувати виробника, але знати якого. Захищати потрібно споживача. Перевагу надати іноземному інвестору, але, нажаль, умови для його діяльності не створено.

Щодо освіти. Підписали ми Болонську декларацію. Питання в одному: чи  зможемо виконати всі поставлені умови.

Висновок один: такими темпами ми не вийдемо на відповідний рівень.

Богдан Бачинський
Я хотів би ще звернутися до влади регіональної. Якщо проаналізувати її управлінські рішення, то варто зазначити, що багато речей було озвучено, задекларовано, але не прийнятими легально. Через ЗМІ проходять речі, які юридичного оформлення не мають. На рівні Львівщини було проголошено думку про створення концепції розвитку регіону, але в часі вона відтермінована, коли буде створена – невідомо.

Закладеного в програмі звільнення суддів.  Такі речі коментувати важко, оскільки законних повноважень на це адміністрація не має.

Щодо чиновницького апарату, нова влада обіцяла скоротити, а Безсмертний пропонує навпаки. Ним декларуються небезпечні тенденції, оскільки адміністративна реформа стає заручником виборів.

Звільнення корупціонерів не відбувається, є лише ротація. Позитивним моментом є те, що окрім декларації у влади  є ще й бажання щось зробити.

Хочуть зробити, але поки що не можуть. Одна з причин: поступу нема лише тому, що нема системності, чіткої послідовності у діях. Не виконуються накази того самого Олійника, який наказав провести моніторинг газифікації сіл, який не виконується більше 3 місяців. 

Так взяти бюджетний кодекс, розподіл відбувається по вертикалі. Земельний кодекс не адаптований до адмінреформи, не передбачав земельної реформи. Вся земля належить громадам, за її межами – нічия.

Юрій Шведа, ЛНУ ім.І.Франка, Центр політичних досліджень
Я повернуся до проблеми співвідношення практичної політики і програми. Я вважаю, не потрібно так скрупульозно аналізувати це. Програма є технологічний і декларативний момент. Програма повинна закладати також і концептуальні речі, на основі яких базуватиметься діяльність. Ці речі підтримували на Майдані, за них голосували, і повинні полягати у зміні в економіці, співвідношення політики і моралі, зовнішній вектор. Але, якщо ми говорили про революцію, то суть її  полягає у зверненні, наприклад, до малого і середнього бізнесу, які були її рушійною силою. Сьогоднішні кроки прийняті Урядом представниками малого і середнього бізнесу сприймається негативно. Це була основна соціальна база, згадаємо, помаранчевої революції.

Що стосується проблем моралі, які найбільше привернули симпатії виборців, вони також є важливими: поєднання влади і бізнесу, речі пов’язані із моральністю у діях політиків.

Ну і зовнішній напрям. Декларувати можна все, що завгодно, але реалії непрості. Відбувається коригування лінії ЄЕП. Кажемо, що не їдемо на святкування річниці Великої вітчизняною, не їдемо, а то зібралися і поїхали. Я розумію, що політика корелюється із економічними інтересами, але не потрібно пустих декларацій.

В цілому я вважаю, що позитив є, якщо порівнювати із попередньою владою. Але влада є такою владою, якою їй насамперед дозволяє бути народ. Якщо всі ці речі сприймаються і є комфортність, влада ж собі сама буде встановлювати правила гри. Візьмемо Зварича. Проблема не в його фаховості чи сумнівах щодо цього, а в тому, що він на всю державу заявив те, чого насправді нема. В нормальній державі тисячі людей стояли б уже перед Кабміном. В Чехії, скажімо, директор надавив на телеканал, Прага на вулиці, прем’єр купив квартиру, не пояснивши звідки, люди протестують, вони не дозволяють поводитися таким чином.

Андріан Фітьо
Щодо Зварича. Справа не в тому, що обманув, не обманув. Ситуація така. Ми говоримо, що долар США не забезпечений золотовалютним фондом. Це вже давно. Але довіра до долара забезпечується довірою до уряду. Зниження довіри до міністра зумовлює зниження довіри до уряду і до держави в цілому, як у внутрішньому так і у зовнішньому вимірах.

Роман Соломонюк
Стосовно Зварича. Звучать думки, що люди не рішучі, що дають владі змогу діяти саме таким чином. Але з іншого боку, якщо підійти до проблеми його захисту, як це робив Президент, кажучи, що це спрямована інформаційна кампанія, населення вірити в доброго Президента, і нема допуску таким чином  до протестних форм, оскільки воно проголосували за цю владу, а тому не мають права її критикувати, звинуватять, що проти демократії.

Коротко стосовно пільг. Все потрібно робити розумно і продумано. На наш ринок прийшли іноземні інвестори, навіть взяти ті самі економічні зони, які почали після цього працювати.  Але тепер, коли, знімають ці пільги і не повідомляють про це інвестора, він має право на оскарження в судах. На Закарпатті вже припинили добудову заводу, який мав дати 16 тисяч робочих місць.

Любомир Скочиляс
Про позитиви вже було сказано. Наразі вони, на жаль не полягають у якійсь конкретиці, але у зміні на краще загальної атмосфери у суспільстві, демократизації стилю стосунків влади та суспільства.

Але в конкретиці маємо  і певні негативи. Серед них можна виділити дві групи – в економічній сфері і управлінській сфері – це погіршення показників навіть у порівнянні із попереднім режимом, а в політичній – продовження певних методів і способів вирішення проблем, здійснення політики, що була характерна попередньому режиму Кучми авторитарного зразка.

Спочатку про погіршення. По-перше,  відчувається зростання цін, яке ніби то компенсується зростанням зарплат, але загалом співвідношення ціна/зарплата негативне. А звідси інфляція і знецінення грошей. Попередня влада, навіть методом авторитарним, намагалася стримувати ці процеси. Навіть минулоріч інфляція, незважаючи на вибори, не була вищою, а ніж ми спостерігаємо тепер.

Проблема нафтопродуктів. Вона ніколи не була на поверхні, не зважаючи на те, як все вирішувалося. Натомість сьогодні ми спостерігали абсолютну сумбурність, неузгодженість, непослідовність у діях нової влади і навіть адміністративні способи вирішення цієї проблеми. У підсумку проблему зростання цін на нафту вирішити не вдалося, а навпаки на певний час навіть спричинити дефіцит бензину.

Недосвідченість кадрів. Недосвідченість спостерігається у роботі міністра культури, міністра транспорту, у роботі новопризначених голів РДА. У пресі багато пишуть про біографії нових керівників, які часто густо не мають елементарного управлінського досвіду.

Що стосується тези про продовження певних методів здійснення політики, властивих попередній владі, то бачимо тут як у в часи Кучми сподівання на авторитет і вирішальне слово президента як останню інстанцію. Навіть у випадку вже згаданої нафтової кризи, коли в її вирішення втрутився Ющенко. Геть чисто як свого часу арбітром у конфліктних ситуаціях виступав Кучма.

Друге. Ми виступили на Майдані проти адмінресурсу, але зараз ми маємо формування Народного Союзу „Наша Україна, як приклад продовження традицій формування партії влади, які беруть свій початок ще від НДП, через „За Єду” і аж до „єдиного кандидата від влади” на минулих президентських виборах. Зважаючи на масовий перехід у нову партію чиновників, зважаючи на сумний досвід, мають усі підстави побоювання на те, що під час наступних парламентських виборів ми знову можемо зіткнутися із тим проти чого боролися – із адмінресурсом – тільки вже на користь нової влади.

Звичайно, перелік відгомонів минулого можна продовжувати, але я би все таки хотів сподіватися, що це лише наслідок інерційності суспільних процесів і політичного мислення. І з часом зважаючи на загальний дух демократизації Україна у влада у ній все таки трансформуються – не лише декларативно, але і сутнісно – у нову якість.

Анатолій Романюк
Всі події, які відбувалися свідчили про новий підхід, про прихід нової влади. Декларація про те, що ми будуємо демократичне суспільство вимагає застосування демократичних принципів. Одним з головних критеріїв аналізу діяльності влади це відповідність до декларованих засад. Якщо ми говоримо про новий підхід, ми повинні діяти за новими стандартами, які не є прихованими. В Польщі декілька днів тому виник скандал, коли заступник голови партії „Платформа обивательська” змушений був вийти з партії лише тому, що вона внесла у списки свого сина на прохідну позицію. Це був скандал на рівні держави. Це є умова, яка пов’язана з демократичними перетвореннями. Такі кроки повинні робити і ми, оцінюючи за демократичними стандартами. Я думаю, що критична оцінка, яка прозвучала сьогодні має дві підстави: аналітики переважно все критикують, по-друге, ми виходимо з очікувань демократизації нашого суспільства, і з цих позицій оцінюється робота.



Назад до списку

15:22 (23.01.2023)
У ГУР розповіли, чого чекають у лютому-березні і як змінюється тактика РФ

()
Під колесами дизель-поїзда сполученням «Львів - Ківерці» загинув 28-річний хлопець

()
У Львові за кермом спімали п'яного прокурора

()
Поліцейські знайшли водія, що на смерть збив 19-річну дівчину на трасі Львів-Шегині

no news in this list.

no news in this list.

Продається домен
правда.укр

Ідеально підходить для новинного сайта, чи інтернет-газети.
Вартість домена - 2500 USD

Контактна інформація
cu_pol@yahoo.com

no news in this list.

no news in this list.

no news in this list.

no news in this list.

no news in this list.

Блок статей, Каталог статтей

no news in this list.

Центр політичних досліджень. Суспільно-гуманітарний консорціум «Ґенеза».
© 2004. КуПол (Культура і Політика). Всі права застережено.
© 2004. Розробка WebКузня